Pengikut

waktu solat

Sabtu, 26 Mac 2011

haihhhhhhhhhhhh...........

"sayang... ku bawa jauh rinduku... kerana aku telah tahu... kau bukan miliku... jauh disudut hati by sudirman" tgh2 mlm gini aku dgr lagu ni kenangkan die... aku sgt faham ape aku rase saat nih... even dah hanco lumat still dipijak2 dgn kejam... adoyai... sbnrnye dah xde ape yg nk dipkkn soal die... tp aku still xleyh lupe ape yg dah jd mggu lps... bukan niat nk berdendam... bukan niat nk balas derita... tp tahla... mmg aku maafkan tp aku payoh nk lupe... tp aku jd asyik dgr lagu nih... aku tgk gamba die yg dolu2... indah sgt saat dulu... teringat mase mule2 jmpe die kat blkg bengkel mekanikal tuh...


satu pertemuan yg xdisengajakan... last berakhir dgn satu kisah yg amat pahit sekali... tp segalanye dah berlalu lame dah... mcm aku ckp... sgalenye dah terkubo... walaupun takdir ALLAH tu kite xbole nk jangke tp aku rase die bkn milik aku... walaupun dulu arwah imam kat jasin ade kire... kate "ade jodoh tp byk rintangan" bkn xnk pecaye tp aku dah saksikan sendiri... sgale perbuatan die ke aku... bygkn la... mcm2 bende aku sanggup buat demi die... aku korban mcm2 nak2 duet aku sendiri... ini hasilnye... mang sakit... aku pendam je sume nih... aku xdaye nk maki hamun die... sbb itu bukan aku... aku bkn mcm lelaki laen asal putus je maki hamun dendam itu ini... aku xnk sejarah aku yg dulu berulang kemabli...

sampai skrg aku tertye2,ape yg die tgh buat skrg nih? ok ke? sehat ke? marah ke? sedih ke? mcm2 persoalan yg keluar... tp layak ke aku nk tahu segale ttg die? aku ni sape terhadap die? tah2 kat sane berbakul2 kutuk aku... itu pun aku still sygggggg lg die... knp tah? hanya hati je yg mampu menilai... teringin sgt nk jmpe die berdua mcm awal muharam thn lps... tp sejak tahu cerite tu segale2nya terhenti disini... aku hanya mampu doa yg die akan dtg n carik aku blk... tp aku rase sume tu angan2 kosong je... mmg gile la kalau die nk aku blk... walau xmustahil... bkn xyakin tp aku rase sangkaan aku tu tepat... jgn nk mimpila dpt kucup dahi die sbg seorg isteri... haihhhhhhh..... penat dah pk soal ni... aku da usaha nk lupekan tp makin aku cube aku lupekan die makin kuat ingatan aku ttg die... sampai skrg,mane je aku jln mesti nmpk number yg ade kaitan dgn die... mcm mane aku nk lupe sume tu? puas aku carik... mane silapnye... knp aku diduga sehebat ini... gilela... ke aku sendiri yg nk sume ni sbnrnye??? tahla...

sampai skrg aku xtahu nk usahakan ape lg ttg die... skrg sume atas aku... nk terus disakiti ke mcm mane... tp terus terang krn kasih syg aku,aku still mampu bertahan... cume die xnmpk ketabahan aku nih... tp sampai bile? sampai die da ade anak sorang aku baru nk carik laen ke mcm mane? tah2 die tgh happy2 aku yg xhbs ni layan perasaan yg xmenentu nih... penat aku ckp kat cermin nk watpe lg pk? pon degil... menerawang asyik teringatkan die... tolonglah... sampai bile bhai nk jd gini... aku kene "hijrah kasih" jugak no matter how hard... tp tahla... die jugak yg aku nak... tahla.... syg die sgt2... bkn die xtahu... tp hati die da bulat ke org tu... nk ape lg aku nih? haihhhhh... sedihnye lahai... ALLAH je yg tahu... dahla... biarkan ia menjadi satu persoalan yg xde jwpn... aku kene buat kptsn betul2... walau cmne pun sbg kwn aku tetap doakan yg terbaek utk die... walaupun bukan dgn aku tapi aku nk die bahagia... biarlah aku sendiri... dgn rela hati tgk die jd milik org... suatu hari masenye akan tiba jugak... aku pon dah xtahu nk watpe... doakan je... itu je yg aku mampu lakukan... haihhhhhhhh....



2 ulasan: