Pengikut

waktu solat

Selasa, 10 April 2012

rindu abah


Tangis Bumi


Dalam Deru Hujan


Bukan Rintih




Tangis Hati


Dalam Rindu Dendam


Bukan Sedih






Bagai kaca yang memerangkapi cahaya


Terlupa wajah asal sebenar


Begitulah diri hamba...ooo




Pantas Leka


Dalam Sakti


Gurauan tari sang pelangi


Yang mencipta satu fatamorgana

Ketika aku kat pengerang pakcik penjaga kubo telefon aku. bgtahu yg die dah siapkan kepok kubo pusara abah. aku siapkan cepat2 keje aku kat pengerang. sampai je umah terus aku g jmpe n settlekan terus baki duet kepok kubo tuh. cntk. tp tiba2 hati aku jadi sebak. pedih. rindu sgt2 kat abah. drp kat site aritu asyik terkenangkan abah je. aku dah sedia maklum n sgt2 faham yg abah dah xde lg kat dunia nih. entahlah... sejak 2 menjak nih aku asyik teringat kat abah... teringat ketika jenazah sampai ke rumah. disaat aku membukak topeng n tgk betul2... betul ke abah nih? mmg sah itu abah... aku hiba sgt2 time tuh... aku ratap puas2... aku nangis aku tekap muke aku kat tilam sebelah abah... itulah saat yang paling aku xboleh nk lupe sampai skrg... sering berlegar2 diminda ketika aku duduk sorg... mcm mase aku duduk kat alat tggu mereka tebas semak utk baca level... kat situ je kepala aku dah boleh pk mcm2... kadang2 pk mende yg xda logik akal... hmmmmm... entahlah... nk xnk suka atau x aku tetap kene telan hakikat... yg pasti,bila tiba masa yg ditetapkan mendenya tetap akan terjadi... takdir ALLAH... xde siape boleh nafi kekuasaanNYA... kerana janji ALLAH itu pasti akan tertunai bila sampai waktunya.

Harap suatu hari nanti ALLAH hadirkan sesuatu teman istimewa yg sanggup terima aku seadanya sebagai pengubat penenang sedih aku. amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan