Pengikut

waktu solat

Khamis, 16 Disember 2010

muhasabah diri lagi...

everything gonna be alright... saba... setiap yg berlaku ade hikmahnye... walau perit cane skali pon aku tetap kene trime dgn redha... bersangke baeklah kerana ALLAH... kerana DIA MAHA MENGETAHUI atas apa yg terjadi... bukan atas diri aku je... mungkin ade yg lebih teruk drp aku... musabahalah faizi... cube tgk kat dada2 akhbar... ade yg maen bomoh la,simbah acid la,bunuh la itu ini... itu sume perbuatan org yg lemah imannye... nk jd camtu ke? even dlm hidup aku sendiri pon ade sejarah tersendiri... dgn keluarga abah camtu... setiap org ade je... cam skrg... knp aku baru tahu aku ade 2 adek sdare? mase kecik2 dibagi orang plak tu? bile tahu sejarah dieorg geleng  kpale x? mane silapnye? sape silap? teruk x? haaaa... nmpk pon? so drp situ kite da tahu keruntuhan keluarga yg dimaksudkan... asalnya drp mane sume2 tu? CINTA la! tp da mmg da tertulis jln hidup mereka camgitu... aku kene bersyukur family aku xmcm tu... betul kate aunty fiza... bljrlah drp kegagalan... ye! aku gagal dptkan dia... da nk wat cane? aku syg mcm mane pun... aku cintakan die sedalam mane pun... kalau da xde jodoh nk wat cane? xkan aku nk pakse2 die? ko da gile? org laen hanye tahu ckp tp ko yg buat kptsn... ye... sesungguhnya aku berusaha utk kebahagian aku sediri... hanya org yg tahu menilai akan tahu jalan crite aku... tp sampai bile? sampai bile nk cani? aunty ckp... "no matter how hard you feel... accept it... it was a pain... then from that pain you must use it to wake your self up and rise again... i know u can do it cume u nak atau x?"


tahla... sometimes aku rase da penat... penat dgn takdir aku... penat pk sesuatu yg aku xnmpk... fed up gile... and aku sendiri da xtahu nk watpe lg... kene redha... same spt redha menerima satu kematian... kene blaja... tahla... kekadang aku lansung tak faham... kemane lg? hendak ditujui perjalanan ini... perjalanan yg xde penghujungnye... aku da penat dari sume sudut... penat pk... penat usaha... mcm2la... sometimes semgt aku naek pastu down blk... same je... mase aku rase down... aku rase cam aku dipijak2... mcm dibiarkan dipijak hidup2... senang je... kene pijak cmtu je xmelawan lansung... bak kate dalam lagu hujan "kau pijak hatiku lagi"... tula yg aku rase... pecah! berkecai! sume secukup rase dow... bile aku rase aku naek... selalunye naek kejap je... semgt naek tu cam seimbas lalu je... hambar... sometimes aku pk knp aku dihukum cmni skali... dunia ni cam xadil... knp ar? knp slalu je rase cmni... ade ke org laen rase cam aku rase nih? sampai bile aku kene saba jek? ye tau ALLAH xkan uji seseorg itu jika mereka xmampu nk tanggungnye... iqbal kate aku kuat... kuat saba... ssh nk dpt saba tahap cam aku ni... pale hotak die lengkung... hati aku ko tau ke? tp tu ar... mmg da xde jln laen... terima dgn penuh kesabaran... berusaha utk berjaya lagi... mntk ALLAH tebalkan iman aku lg... trime je...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan