Pengikut

waktu solat

Selasa, 16 November 2010

takbir aidiladha bergema lagi...

alhamdulillah... segala puji bg ALLAH aku masih bernyawa pada raya aidiladha utk kali ini... ape yg aku nk luahkan kali ini? iye... tentu sekali pasal pemergian 2 org kwn baek aku iaitu arwah mohd khairul bin mohd noor dan ismail bin abd rahim... secara kebetulan mereka berdua pergi menyahut panggilan ILLAHI lepas raya haji... "innalillahiwainnailaihirojiun" drp DIA kita dijadikan dan kpd DIA jualah kita dikembalikan... aku xbole nk harap xkan ade lg kwn2 aku pegi depan mate aku ke,dekat ngan aku ke ape ke sbb sume tu kuasa ALLAH... tp aku sering takot dan terfikir arah itu... "Laillahhaillallah"... byk aku kene betulkan lg diri nih... sengal... xpatut pk cmtu... ape yg aku kene buat doakan kwn aku tu... semoga mereka diampunkan dan roh mereka dicucuri rahmat oleh-NYA... tahla... bile aku terkenang nak2 pasal 3 dec 09 dulu aku rase bersalah sgt... tp itulah... "kun fayakun"... kalau nk terjadi ianya pasti akan terjadi xlewat seminit xlebih seminit... sekelip mate je... ingat... sebijak2 manusia adelah mereka yg memikirkan soal mati... dari situ kite muhasabah diri utk tingkatkan lg iman n amal kita... huffffff... "na'uzubillah min zaliq"... xde daya bg aku nk trime sbnrnye kenyataan nih... xmntk kesabaran aku dibalas tp yg aku nk ALLAH tebalkan lagi iman aku supaya aku akan menjadi lebih tabah kalau jmpe lg situasi mcm nih... amin... so di hara raya qurban nih,di khutbah lps solat raya nnt aku kene dgr bebtol ape yg imam nk sampaikan... take advantage dgn sejarah silam terjadinye raya aidiladha... hmmmm... ALLAHHUAKHBAR...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan