Pengikut

waktu solat

Isnin, 12 Mac 2012

andai aku dihukum?


Titian perjalanan - XPDC

Assalammualaikum

maka,tibalah jua hari yang paling aku takot sgt dalam hidup aku skrg. esok bermulalah perbicaraan tentang kes accident aku 3 dec 09 dulu. menentukan sama ada aku bersalah atau tidak. tahla... lepas solat maghrib terus aku dirikan solat sunat taubat. kemudian pada rakaat pertama aku dah mula rase sebak. saat aku sujud aku dah mula hiba sampai ke penghujung solat aku. selepas aku memberi salam terus aku sujud. sujud meluahkan ape yang terbuku dalam hati aku. aku cerita segala2nya kpd ALLAH. aku ungkit semua dosa2 silam aku. wa ima dosa yg masih baru atau terdahulu. air mata aku berjujuran membasahi sejadah aku. memohon maaf,memohon ampun diatas segala dosa2 aku. 

aku xtahu mana silap aku ketika accident tuh. aku xigt ape yg aku cerita ketika soal siasat tu. sampai rayuan peguam aku utk turunkan seksyen drp seksyen 41 ke seksyen 43. patah hati aku. ibu byk kali tanye cume aku xmampu nk cerite. die masih lg sedih atas pemergian abah aku tergamak pulak aku nk cerite pasal rayuan ni ditolak? hati ibu beb. gile nk cite? menambahkan tekanan die lg karang. tahla... biar takdir yg menentukan. bio die tahu ketika hukum yg bakal aku terima itu dijatuhkan kelak. xkire ape pon keadaan aku,sedia atau pun tidak,esok aku tetap kene g sane. aku dah xboleh lari. aku bukan pengecut? so,face it! tp mcm mane bile ibu aku tahu nanti? last2 die akan tahu jugak. aku tawakal jela pada ALLAH. aku xrase aku bersalah dlm accident tu? sape nk weyyyy accident? sape nk kwn ko mati kat sebelah? sape nk masuk penjara? sape? sape? sape?

huhuhuhu penat memikirkan nasib aku nih... penat sgt2... tp aku tetap bersangke baek... ade lg org nasib lebih buruk drp ape yg aku kene skrg nih... cume takdir yang menentukan. tawakal n redha itu penting! sbb kite sedia tahu. bahawa ALLAH sentiasa uji hamba-hambaNYA. ALLAH sentiase nk dgr rintihan dan tangisan taubat hamba-hambaNYA. LA TAHZAN INNALLAHHA MA'ANA = bersabarlah,kerana ALLAH sentiase bersama org2 yg bersabar. aku percaya ade sbb semua ini berlaku. aku percaya ade hikmah disebalik kejadian ini. sedikit sebanyak ia merubah aku supaya sentiase muhasabah diri. mencari setiap kelemahan n perbaiki supaya aku xulangi lagi. uyyyyy termaktub dalam al-quran bahawasanya seksaan api neraka tu teramat sgt super duper lah pedih. na'uzubillah min zaliq.

mase first naek mahkamah aritu,ketika pertuduhan dibacekan. "anda didapati bersalah kerana memandu secara laju dan melulu. adakah anda mengaku bersalah atau tidak?" mak ai! bercanggahan same sekali dengan ape yg aku alami mase accident tuh... org crite kemalangan tuh ape critenye aku bwk laju plak? bahalol betol! aku follow blkg kereta kot? itulah die... POLIS = Pasal Orang Lain Ia Sebok! sesuke hati je tuduh aku sampai mcm gitu? ikut undang2 la konon? weyyyy! undang2 pon manusia yg cipta maaaa bila2 mase je boleh ubah! tapi tidak pada hukum ALLAH! adekah undang2 yg ko ikut tu mengikut syariat yg ditetapkan dlm al-quran? haihhhhh... tahla... xkan aku nk nunding jari salahkan polis plak? die pon nk jalankan keje die untuk tentukan keadilan... tp cube pk la blk... sape nk accident? sape nak? entahla...

hufffff... bersedia atau tidak esok pukul 6pg aku dah kene bangun,solat subuh,mandi, pakai baju,xlalu nk mkn,start engine dan jalan. itu je yg ade dalam pale hotak aku skrg nih. xsabo nk tahu ape hukuman yg bakal aku terime... xde nk takot2 lg dah... tawakal n berserah je... itu yg terbaek... aku bersangke baek je... harap setimpal la ape yg aku rase terhadap arwah mael... aku pernah rase sakaratul maut tu lalu sebelah aku... tgk ketika arwah menghembuskan nafas terakhir die... aku yg saksikan pemergian die... huffff... sumenye terakam dalam otak aku... haihhhhhh... peritnye... sesuatu yg terpakse aku telan dlm riwayat hidup aku... haihhhhhh... harap keputusan yg bakal aku terime nanti setimpal n memuaskan hati semua pihak... bilelah nk berakhir kisah cerite ni? entahlah... hhhhhaihhhhhhhhh.... andai aku dihukum? apa hukuman yang aku terima? apa yg akan terjadi? semua rahsia ALLAH.

faizi 10:48 12/03/2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan