Pengikut

waktu solat

Ahad, 27 Mei 2012

skrg bulan rejab... dah nak sampai da ramadhan...

pejam celik pejam celik dah nak sampai dah ramadhan... sedar xsedar ibu bagi duet suh beli baju rayer... aduhai... xtergamak nak beli... tapi aku beli jugak... pada aku aku buat baju basan je baju2 tu... selua xbeli lg... kasut keje baru pon aku xkaut lg? tgk kat butik camel active xnk mcm2 plak design baru an? mmg berdarah ar mate... tapi pada aku skrg mcm xde makne je... haihhhhhh... itulah... rase mcm xnk jmpe je tp mase tetap berlalu jua... sampai mase tibe jugak bulan yg penuh dgn barakah itu... aku xtahu mcm mane aku nk hadapi bile sampai bulan tu... nak2 hari raya... aku cam rase hidup ni dah xhappening mcm dulu... ye... ckp senang life must goes on... but can u feel it wut i feel now? entahla... suatu mase nanti kene tempuh jugak kesedihan tu... hanya mampu berdoa semoga ALLAH tabahkan hati ni... kene rase bersyukur ade org lebih sedeih drp ape yg aku rase skrg ni... redha itu adalah jalan terbaek walaupun aku terpakse telan... byk mende aku kene standby... baju melayu da tapaya beli... perbanyakkan puase sunat... duet zakat utk arwah abah... duet zakat aku... mcm2... hmmmm... xabeh2 sedih dlm riwayat hidup aku buat mase ni... bilela nk dtgnye seorang wanita yg boleh mengembalikan keceriaan aku? haihhhhhhh... bile la aku nk buat ape ustazah no bahiyah suruh dlm rancangan semanis kurma tajuk : kenapa still single lagi? antaranya ialah bangun malam wat solat sunat tahajjud... solat sunat hajat... puasa hajat... baca surah yusuf ayat 4 (doa utk rapat or percepatkan jodoh) baca surah al-qasas ayat 24 doa utk minta hajat moga diperkenankan ( khusus ttg jodoh ) dan surah yunus ayat 81 (sekiranya ade gangguan ilmu hitam punca lambat jodoh )... haihhhhhh... hasbunallah wanikmal waqeeel... harap ALLAH beri perlindung terhadap aku yg berusaha utk membuat kebaikkan... semoga ALLAH beri aku kekuatan dan panjangkan umur aku utk sampai ke bulan ramadhan nanti... amin


2 ulasan:

  1. :)
    semua itu urusan Allah.
    kita sebagai hamba, perlu berusaha, tawakal dah redha..
    baru la boleh mendapat keberkatan bukan? jgn sedih2 lagi.perbanyakkan doa. amin.
    smile :)

    BalasPadam