Pengikut

waktu solat

Isnin, 11 Jun 2012

bagai terdengar alunan seruling di alam mimpi

pap! aku tersentak! jam telah menunjukkan kul 6.40pg... ah sudah... site3x! mcm biase... amek air sembahyang solat subuh... lewat dah tu... pe la nk jd aku nih... tgh mandi terlintas alunan lagu seruling tuh... ahhhh! aku xendahkan jugak... siap... star enjin kereta mntk mak aku anto sampai ke petronas. sampai je aku termenung... tgk org lalu lalang... kereta,motor bermacam2 jenis... tp still terfikir knp lagu tu? irama seruling pulak tuh! hangin betul! ape ingat aku ulo sendok ke ape? tp sedihnye la lagu tu... sbb nanti akan jmpe lagu tuh... adui... perkemaskan iman didada... perbykkan bace al-quran... semoga ALLAH perlihara aku drp kesedihan yg xsudah2... haihhhhhh... ape la akan jadi ketika itu? kalau dulu waktu tu teringatkan ex... tu sume da xde dlm hotak n kamus idop aku da... mmg berjaya buang sume ttg die dalam hidop aku... lg aku pk pasal DIE!!! lg kesumat dendam aku ke die... baek aku diamkan aje... tgkkan aje... tp,terpanah jugak hati aku dpt tahu die nk tunang tp xjd2... ahhhh!!! pedulik hape aku same die... die xkan pernah faham lg n kenal lg sape aku... n aku harap sgt xkan nmpk lg mate die walau sekilas pandang!!! tp tula... mcm nk nyanyi lagu ni aje...

bisikan cinta - one nation emcee

ahhhh! xde maknenye... itu urusan hidop die... kau dgn jalan idop kau aku dgn jalan n gaya idop aku... die da pon bahagia dgn hidop die... harap xde lg sms or call drp die... pada aku cara ini adalah lebih baek utk settle masalah aku dgn die... aku bkn sape2 lg dlm hidop die... dah xde kepentingan... tatak untung maaa... suey lg adela... hahahaha... tahla... byk kot kwn2 pompuan sekeliling aku... aku pulak yg masalahnye... bongok sgt bg sume hati ke die... sampai mcm xmampu nk bg ke org laen... tp,bila sampai ketika mase itu... kalau terdgr betul alunan seruling tu mesti teringat jugak sume2 tu... sometimes... secara jujurnya... aku pon ade hati gak nk msg tye khaba ke ape... tp aku tahankan jugak... buat hape? buat rugi crdt n mase je... tup2 nnt aku jugak yg skt hati sendiri? mcm aku xkenal diri aku sendiri? xtahula ape badi die pakai sampai aku kalah dgn die? emmmm... rasenye xperlulah nk ungkit lg... stop... enough... ape yg aku fikirkan skrg ni perjalan idop aku... haihhhhh... xabeh2 derita... harap ALLAH naekkan darjat aku dalam aku menahan kepedihan ni... ALLAH nk uji aku... HasbunALLAH wanikmal waqeel... semoga ALLAH beri perlindungan kpd aku sekeluarga... so diakhir kata utk die,terimalah lagu nih...

izinku berundur - slam

Sudah hukum dunia
Dalam memilih langkah
Ada kala perit ada jua sebaliknya
Satu masa bersama
Tiba tika berpisah
Walau hati kta tak sepenuh rela

Bukannya ku sengaja
Timbulkan masalah
Tapi kehendaknNYA
Ku turut kaki melangkah
Kerna ada waktunya
Diri dapat beralah
Dan ada detiknya
Aku tak berdaya

Walau ditakdir tak dapat lagi bersama
Namun kenangan terus membara... di lubuk jiwa...
Kerna tak pernah diri ini disakiti
Malah kau akan pastikan aku... tak tersisih...

Oh... cuma jodoh kita tiada
Kerana aku perlu memikirkan 
disuatu ketika
Mana aku, mana engkau
Tapi ku yakin kau tetap bersinar
Walau tak seiring seperti mana
Yang telah kita lewati

Aku terpaksa memilih cuma satu jalan
Biar keduannya sama ku sayang
Terkilanya hati namun apa daya
Itu hakikatNYA
Izinku berundur... yeah...

Walau ditakdir tak dapat lagi bersama
Namun kenangan terus membara... di lubuk jiwa...
Kerna tak pernah diri ini disakiti
Malah kau akan pastikan aku... tak tersisih... 

Oh... cuma jodoh kita tiada
Kerana aku perlu memikirkan 
disuatu ketika
Mana aku, mana engkau
Tapi ku yakin kau tetap bersinar
Walau tak seiring seperti mana
Yang telah kita lewati


Namun apa yang ku pinta
Agar di hatimu  tak akan menyimpan
Dendam dan benci

Maaf... 
maafkanlah aku...
Jauh di hatiku
Kau bukan seteru
Panjang umur kan bersama tapi berbeza
Yang pentingnya kita dapat
Sama-sama mencapai cita-cita hidup kita

hmmmm... tiba2 aku boleh layan pulak lagu alunan seruling nih... sgt mendamaikan sbnrnye... tp tahla... kalau xtahan bole berambu air mate wooo... nak2 ost syurga cinta tuh... haishhhh! emmmm... tp itulah lagu yg aku bukak bila aku pandang ke langit kenangkan arwah abah... ttg die mmg da bole lupe cume slalunye memori itu menjelma tp xsetaraf memori aku dgn arwah abah aku... tahla... so far aku still bole handle... cume... entahla xtawu nk kate cmne sbnrnye... nk kate xmenitis mengalir jugak... tp aku puas... lebih baek aku mengalir air mate kpd ibu bapa drp aku nangis pasal pasangan yg belum pasti jd milik kite... aku akan ingat sampai bile2... maafla kpd sume reader... aku bukanlah jiwang mane... cuma pabila malam menjelma,fikiran aku menerawang ke arwah abah aku,aku kalah abeh ar... tp itulah hakikat... hari ni aku yg kena... tiba giliran korang pasti korang akan mengerti ketika itu... nasihat aku,ketika itu jgn la sedih sgt... positifkan diri... kalau kite fikir kite bernasib malang sbnrnye ade org jauh lebih malang drp kite... bersyukurlah dgn ape yg ade... mgkn patah tumbuh hilang berganti walau xsame dgn ape yg kite hilang dulu... bacalah surah ibrahim ayat 7 : "sekiranya engkau bersyukur keatas nikmatKU... maka pasti AKU akan tambah nikmatKU kpdmu... tetapi sekiranya kamu ingkar! maka sesungguhnya... siksaan api neraka KU amat pedih..." abah... anakanda kan sentiasa mendoakan abah disana... kita akan jumpa lagi disuatu hari nanti... insya-ALLAH...

LAILLAHHAILLALLAH!!! jauhkanlah aku dari siksaan... api neraka... yang panas! membakar manusia ingkar di dunia...
MUHAMMADURRASULLULLAH!!! terimalah aku menjadi umatmu... ku pohon syafaat... darimu... beratkan neraca pahalaku nanti...

mohram - menuju cahaya

2 ulasan:

  1. yeahhhhhhhhhhhh
    camni la abg den.hahahah
    nnti den upahkan mcd lagi yo.heheh

    BalasPadam
  2. hahaha... nyempat aje ko bace2 ea?

    BalasPadam