Pengikut

waktu solat

Ahad, 24 April 2011

semakin tenang

Assalammualaikum...

Alhamdulillah... aku makin tenang skrg... xperlu lg nk kacau sesape,sms sesape,call sesape or ape2 la... dah malas nk tacle pompuan... bkn give up... just nk kenal diri dulu... byk lg aku perlu betulkan diri ni... aku pon da bz ngan keje aku... bile something aku dah tau buat siap la ko... xsabo nk tggu keje seterusnye... tgh pending... sepatutnye esok kene turun dpt call kene naek ofis dulu... haihhhhhh... xpe,layan... sekrg2nye mlm esok aku leyh g ngaji... hohoho... salah satu cara utk aku tenangkan diri ialah al-quran... even xperfect lg tp aku yakin aku bole kuasainye even agak ssh sebenarnye... xde laen yg aku nk dlm diri aku skrg ialah keje tetap,gaji, n tenang dlm idop... aku akan cube improve diri... ape yg kurang aku akan cube penuhkan... bkn utk org laen tp utk diri sendiri... org laen hanya mampu tgk je...

segala ttg diri "die" aku buang jauh2... aku xkan jejak lg kwsn tu... buang mase,duit n everything... xdpt benefit ape2 lansung... maafkan aku "dek" aku berhak tentukan idup aku... aku faham ko da anggap aku cam abg ko sendiri tp dah takdirnye jd camgini... aku xde niat nk buang korg... tp pk la blk sape buang sape... slame ni ape yg aku buat semate2 utk "die"... bkn korg... tp tahla... da xgune nk ckp soal ni sebenonye... everything its over now... restuilah hubungan "die"... xbaek buat mcm tu... bia "die" rase sendiri kalau die tersilap langkah... tp sbg manusia biase,"die" pun berhak nk tentukan hidup "die"... doakan yg baek utk "die"... rahmat ALLAH tu luas "dek"... biakan je"die" ... tgkkn je... k? pape pon sory... doakan je aku... xmntk pape pon nk yg tu je... doa utk aku... take care...

setiap pertemuan pasti ade perpisahan sbb itu lumrah idop... kene redha dgn ketentuan ILLAHI... sesungguhNYA DIA MAHA MENGETAHUI ape yg bakal terjadi pade hari esok... maka,bersangke baeklah kerana ALLAH... DIA tahu ape yg terbaek utk hamba2NYA yg beriman kpdNYA... setiap ape yg kite lalui itu anggaplah itu satu ujian drpNYA dalam mematangkan diri kite... pasti ade hikmah yg terjadi... so,keep move on okey?

1 ulasan: