Pengikut

waktu solat

Rabu, 15 Jun 2011

teruskan perjalanan

entah... aku... xtau mcm mane? silap aku ke mcm mane?  tp aku rase ade baeknye mcm ni... dah xsemesra mcm dulu... aku pon da xambek kesah da pon... bz je ngan keje dgn member kereta... ade je aktiviti... itulah satu cara utk aku tgglkn terus dunia jiwang2 nih... bukan buang aku tarok tepi dulu walhal cinta nih... tggu semgt aku pulih blk n jmpe miss sweet ladies yg terbaekkk suatu hari nnt... wat mase ni aku xberminat dgn sape2 pun... relax je... mangla sometimes tu nk jugak kan rase belaian,diambil perhatian,dimarah sbb jelous ke ape ke... sepi beb... tp tu sume aku rase... xmemberi ape2 manfaat ke aku... wat mase ni la bukan xnk lansung... gile kot t NABI MUHAMMAD S.A.W xnk ngaku umat kot? sape xnk kawen an? alah... relax jelah... concerntrade ngan keje... blaja ape yg patut sebelum abah declare nk bukak firm... aku kene jd runner sykt die... byk yg aku kene prepare... mcm2 hal la gak... drp land admin,site,pentadbiran,funds, sampai la gaji pekeje... aku kene tahu sume2 tuh... aku stuju kate2 en zaidi... "ade baeknye awk xdpt smbg study... mase ni la awk nk mantapkan lg ibadat awk tu... awk dah rase perfect ke?" huhuhu... terpaku bai... terkunci mulut... ingat senang ke wal hal agama ni? susah beb... cube ingat blk niat solat kite cukup? betul x? even kite da hafal dari kecik... itula pentingnye fardu ain! carik buku hal2 agama contoh mcm "INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT" by ismail kamus... mcm2 ade dlm tu ape nak lg? majalah bulanan beli solusi suda? amek pedoman drp situ... skrg aku xbole rase yg aku ni sorg2 bhai... aku ade family lg... cukup semua... syukur ke hadrat ILLAHI... dan jgn pernah lupe kpd PEMERHATI kita yg kat atas tu... die lg tau sape kite... soal jodoh pon kene mntk dgn DIA... mntk digantikan dgn yg lebih baek... amin...

walau aku patah sayap... dah xde something yg lpenting dlm hidup... namun perjalanan aku xterhenti disini beb... ape yg aku rase sebelum ni buang sume... tgglkn jek... xperlu nk toleh2 lg... teruskan ape yg aku dah buat... sumpah xde niat nk buang sape2... tp mgkn itu lebih baek... kalau semua ni silap aku sendiri aku trime n aku tanggung sume... buat mase ni aku xnmpk sape2 yg faham aku... just faham2 sendiri sudah... xnk mntk belas ihsan org lg... biokan aku sendiri... sbb aku lagi tau sape aku... ape yg aku dah buat... bukan MERAJOK... tp aku lebih selesa sendiri... xperlu nk kacau sape2... nk layan2 nk feeling2... hahaha... hell!!!
sometimes bile kenang balik aduhai... bodoh gile aku nih? sume tu xde benefit lansung... bukan ungkit... tp sume tu satu penghinaan bg aku... thats why aku sakit hati sampai skrg... die xpaham... mgkn jugak buat2 xpaham... xmntk dibalas tp... dahla... ape nk membodokan diri dok igt peristiwa tuh... die kate xkan penah lupe... pedulik haaapeee... igt je pastu? jd ape je? ade mendtgkn faedah utk die? xde bhai... manis mulut je tu... hope die bahagia kali ni...

andai masin mulut2 mereka yg die akan dtg blk? aku tegaskan kat sini... maafkan aku... "perangai ko xbaek utk sume ahli keluarga aku"... kalau ko berubah sekali pun bg la ruang utk org laen... xsanggup dah walaupun masih sayang... gambo2 die sume aku dah buang... dah xde makne lagi dah... pada mereka yg masih simpan gamba2 aku tu buang jela... aku xnk esok sbb gambo tu korg terganggu ke ape ke yg boleh menimbulkan masalah dlm hidup korang... still kwn... send la sms tye khaba kalau ndak... owww lupe lak aku dah removed someone dlm FB list aku... harap die lg tenang la... xnk kacau awek org ar... aku bukan pengecut nk kacau awek2 org nih... so words terbaek aku bg ke die... "selamat tinggal sygggg" harap die pon dah xkan pk lg ayat2 org "LEMBIK" mcm aku nih... hahahaha! hell... ikutkan sbnrnye xsemestinye aku removed ko drp FB kite putus kwn... still bole send msg gak kan? nmpk sgt akal die pendek... ahhhhh... pon pedulik hape ko nk pk ape? ko da tgh bahagia... keep go on la... xpayah nk pk2 lg? aku ni sampah je pade mate ko... walaupun ko intan dari mata hati jiwa aku... tp sumenye dah terkubo dah... hahahaha... you on your own i with my own...

tahla... still xbole lupe ape yg die dah buat keatas aku... drp mule bercinta sampai ke arini... nk kate dendam boleh jugak la... tp lebih baek biokan je... aku dah berada di jalan aku sendiri... walau ape pun... aku tetap "teruskan perjalanan" aku... even perjalanan aku sunyi... ahhhh... aku gagahi jugak... go to hell la jiwang2 nih... yg penting career aku n amal ibadah aku yg sentiase aku kene tingkatkan... aku xpefect lg... byk lg aku kene study... aku percaya pada janji ALLAH... andai tiba waktunya aku akan bahagia semula dgn izin ALLAH... amin...




end 15 june 2011,23:21pm

2 ulasan: