Pengikut

waktu solat

Selasa, 17 Januari 2012

17 jan 2012


macam xcaye je abah dah xde... berjalanlah aku sbg anak yatim skrg ni walaupun xdikire sbb aku dah akil baligh... itulah realiti yg pahit utk aku telan... pilu sgt2... tp itulah org kate jodoh ajal maut pertemuan sume tu takdir ALLAH... sebak sgt2... mcm2 dugaan yg aku terima... kene tempuhi walau ape pun keadaannya... same ade aku sedia atau x bkn itu persoalannya... yg tentukan sume ALLAH... esok luse aku akan tgglkn jugak anak2 aku nanti... aku pasti n aku janji utk diri aku sendiri... setia mendoakan arwah abah semoga abah diampunkan dan ditempatkan dikalangan yg beriman... sayu perit pilu mmg xdpt nk digambarkan tp itulah hakikatnya... nk sedih nk nangis pon da xgune... kang dikire aku xredha dgn ketentuan ALLAH pulak... neraka lah jawabnye karang... abah da pegi sabo jela... jauh dilubuk hati masih belum puas lg nk berbual2 dgn abah,gurau2 dgn abah... tp ternyata ALLAH lebih menyayangi die... sbg anak yg baru belajar utk jd anak yg soleh,aku janji utk diri aku sendiri setia mendoakan arwah abah... pilunye td hanye ALLAH yg tahu... aku xtahan... mase bukak topeng penutup muke abah ptg td mmg aku da xbole bla... aku ratapi puas2 muke abah... aku nangis aku tekap muke aku kat lengan janazah abah td... aku da xpeduli da ape org nk ckp nk halang ke ape... sbb aku hiba... tahla... byk lg yg bermain dibenak fikiran aku... arwah sempat cari peguam nk settlekan kes accident aku dulu... agaknye ni la rasenye keluarga arwah mael rasekan dulu... rase kehilangan... aku sendiri pon xtahu knp aku sedih2 lg sedangkan arwah abah dah selamat dikebumikan td... arwah abah dah selamat kat sane... tugas aku kene doakan die supaya die selamat kat alam sane... abah sorg2 kat sane... ikut kan kalau diberi pilihan nk je ikut sekali... xkan aku nk bunuh diri pulak? xdpt keredhaan ALLAH nanti?

hufffffff... pedih gile... kalau aku tahu sebulan sebelum abah pegi,aku nk habiskan mase sepanjang mase dgn die... teman die dylesis kat hospital... tp syg... syg 1000 kali syg... itu hanyalah angan2 yg dah xmgkn leyh jd kenyataan... xdisangke2 die pegi dlm keadaan mcm tu... tp bkn nk bangge la... care die meninggal senang... xde nazak ke ape... pengsan tup2 da xde... adek lak ckp wajah arwah senyum lebar... apelah abah senyumkan tu ea? nk aje join sekali... tgk maharaja lawak mega ke ape? osbon! kump kegemaran die... kalau aku tahu saat die marah ke? saat die ktawe ke? saat die sedih ke? aku nk rakam sume... yg tggl hanya gambo je skrg... kenangan2 aku dgn abah dulu2... waktu kat poli dulu... sanggup tdo kat hotel jab hot & cat kat pmm semate2 nk ajo aku math engineering n hitungan... sanggup luangkan mase semate2 nk aku lulus... YA ALLAH... xterbalas segala jasa abah aku... kadang2 aku mcm endah xendah je die... minum ngeteh sampai jauh2 mlm... xpk die tu sehat ke x... haaaa kaw! betul2 die xde... aku lak rase arwah mcm xendah ke aku... baru nk terkilan? baru nk sedih? haihhhhhhhh... yg pergi tetap akan pergi... tibe masenye aku lak menyusul... same gak ngan org laen... aku berharap aku dpt jd seorg ayah mcm arwah abah... berlaku adil utk ketiga2 adek-beradek... pandai ke xpandai ke sume same rate... aku xtahu cmne nk hadapi mahkamah nanti? pergi sorg2 nmpknye... jmpe peguam tu crite mcm mane... itulah realitynye skrg... harap arwah abah tenang kat sane... faiz janji bah... faiz akan sentiase doakan abah... faiz xnk abah sedih kat sane sbb sayu n pilunye anak2 abah kat sini... faiz akan jage ibu n adek... harap abah ampunkan segala dosa2 kami bah... kami pun ampunkan gak segala dose2 abah... suatu mase nanti insya-ALLAH kite semua kan bertemu lagi...


kenangan bersama abah raye 2011

2 ulasan: