Pengikut

waktu solat

Sabtu, 21 Julai 2012

dulu pergi berdua... sekarang... haihhhhhhhhh...

masih segar diingatan. dulu kalau nak dekat puasa je mesti dpt duet. suh service engine,tuko minyak,pluck, n check tayo. skrg aku tgk motor tu dah tersdai kat tepi dinding. masih elok. cuma aku terlampau sayu nk sentuh motor tu. kalau dulu soalan pertama yg ditanye,g masjid depan ke surau belakang paez? skrg aku hanya mampu melangkah ke masjid depan. aku cekalkan hati tahan sebak mengingat kembali ketika arwah masih ada. walau mcm mane pon aku still rase bersyukur kehadrat ILLAHI. yang aku masih dipanjangkan umur untuk jumpa ramadhan kali ini. cuma kali ini kehidupan aku dan keluarga xseceria dulu. pada kala ini sepatutnya die baru blk dylesis n sedang rehat di atas katil. kali ni aku tgk katil ibu sepi. xde sorang pon atas katil tu. aku rindu sgt2 nk tgk die baring rehat kat atas katil tu. tp itu semua hanya tinggal kenangan. selesai je solat sunat tarawih,bagai terase die ade dibelakang. die xsuke duduk kat saf depan sbb die xsuke tmpt yg ramai org. die pun kuat xkuat nk bangun. kadang2 die menghela nafas keras memaksa diri die utk terus setia sujud mengharap keampunan terhadap ILLAHI. walaupun pada pandangan aku dulu,die sbnrnye xbermaya. tp abah gagahkan jugak demi mendapatkan pahala utk menuju syurga diakhirat nanti. dulu kalau nk saho mesti tggu die. kali ni kiteorg saho bertige je. tggu along n kakak ipo blk sini baru berlime. kejap lg waktu berbuka nnt apela perasaan aku nnt. ALLAHHUAKHBAR! betapa sakitnya ujian yang KAU beri. tapi aku percaya YA RABB. KAU xkan uji seseorg hambaMU kalau hambaMU ni xkuat nk tanggungnye. kerana ajal,jodoh dan pertemuan semuanya ditanganMU YA RABB. tp itulah hakikat yang aku kene telan. sabar dan ikhlas itu ISLAM. semoga ramadhan kali ini memberi seribu makna pada aku. aku berazam nk rebut semua pahala dalam ramadhan kali ini. walau pon perit,sedih,sebak sedang meraja didalam hati aku. cinta ILLAHI tetap aku cari walaupun nyawa sebagai galang ganti. cinta ILLAHI lebih bermakna dari segala-galanya. aduhai... kuatkanlah hati hambaMU ini YA RABB!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan