Pengikut

waktu solat

Isnin, 30 Julai 2012

doa majlis

بِسْــــــ...ــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم

(doa pembuka)

Ya Allah... (aku/kami) menadah tangan berdoa pada kali ini...
ingin memohon ampun atas segala dosa-dosaku...
dosa kedua ibu dan bapaku...
adek-beradek
saudara mara
sahabat-sahabat
muslimin dan muslimat
sama ada yang masih hidup atau sudah kembali kepadaMU...
Ya ALLAH...
(aku/kami) yang tak pernah lepas dari membuat silap...
walau dalam sedar atau alpa
walau dalam sengaja atau tak disengajakan...
walau dalam ingat atau terlupa...
yang mana dosa...
yang mana pahala...
jauh dari sudut hati (ku/kami)
YA RABB...
(aku/kami) cuba menjadi insan yang taat
setia padamu YA RABB...
agar (aku/kami) tidak mengulangi kedaifan (ku/kami) itu...

Ya ALLAH...
dimajlis yang mulia ini...
seraya (aku/kami) menadah tangan...
berdoa...
mengagung2kan...
memuji2 akan kebesaranMU...
apalah kiranya KAU berilah (aku/kami)...
limpahan rahmat dan kurniaanMU kepada (ku/kami)...
agar (aku/kami) tidak pernah lupa tentang kebesaranMU...
kurniakanlah (aku/kami) rezeki yang mencukupi...
yang halal lagi barakah...
agar dapat (aku/kami)... 
meneruskan kehidupan (aku/kami)...
sebagai hambaMU...
agar (aku/kami) dapat meringankan diri membuat ibadah
dalam mensyukuri nikmat rezeki dariMU
kurniakanlah (aku/kami) taufik dan hidayah...
agar (aku/kami) merasa disayangi dan diberkati...
merasa tenang dan damai...
dibawah naunganMU...
janganlah KAU pesongkan hati (aku/kami)
setelah KAU memberi petunjuk kepada (aku/kami)

 Wahai zat yang berdiri dengan sendiriNYA...
(aku/kami) berdoa dengan seikhlas hati (aku/kami)
mendoakan kesejahteraan (majikan/ketua) (aku/kami)...
agar diberikan kesihatan dan buah2 fikiran yang sehat
agar dapat membimbing (aku/kami) bersama dengan (majikan/ketua) kami...
melakar kejayaan dan memberi manfaat...
kepada sekalian manusia...
dari sumbangan pekerjaan (aku/kami)...
sebagai warga (jenis kerja)
dalam usaha membina masa depan
yang seiring dengan teknologi masa kini...
agar (aku/kami) dapat merealisasikan
wawasan dan malamat (aku/kami)
demi masa depan yang akan datang yang lebih mencabar...
kerana yang baik itu datang dariMU...
yang kurang mungkin atas kesalahan (aku/kami)...
KAU restuilah cita-cita (aku/kami)
KAU berkatilah usaha (aku/kami)
agar matlamat dan usaha (aku/kami)
dapat memberi manfaat serta mendatangkan pahala
yang tidak pernah putus
untuk saham akhirat kami

(doa penutup serta doa makan)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan