Pengikut

waktu solat

Sabtu, 13 November 2010

dugaan hidup

25 oct 2009


berat dugaan neh... mcm susah nk bernafas... aku kene terima hakikat... mgkn da tertulis aku akan kene mcm nih... ternyata iman aku masih lemah... jiwa aku kosong... mcm skrg,aku xtau hala tuju aku... hanya mengharap mende yg dah xwujud lansung? dah tau still menanti dan terus menanti... sesungguhnya aku berserah kpd takdir ILLAHI...
namun,ape yg pntg skrg aku kene usaha utk berjaya mcm abah aku... masih belum terlambat nk balas jasa ibu n abah yg xternilai harganya... fikirlah mohamad faizi... xde sape yg akan tolong aku melainkan aku sendiri... mereka hanya tgk dan mgkn hanya menumpang utk tujuan yg baek atau mengambil kesempatan... tp xpayahla pk sampai kesitu... pkla cmne nk berjaya... pk cmne nk dpt smbg blaja lg... xpayahla pk lg pasal cinta yg slalu kejam terhadap diri aku... mende ni menyusahkan aku je... jgnla pk mende yg xpenting lg... sume tu xmembina lansung...
skrg ni satu persatu target aku da tercapai... even xperfect mcm org laen tp aku puas! sebab aku usaha atas diri aku sendiri... sbnrnye family byk tolong cume aku xpandai nak hargai... cube kenang blk kptsn upsr? pmr? n spm? ibu ngan abah kecewa sbnrnye... kecewa sgt2... aku hanya tahu memberontak je time tu... walhal sume tu atas kesilapan sendiri... kptsn SUT pun xbaek sgt... itu pun nasib lepas... kalau GB?
drp ape yg aku pkkan nih... yg aku merepekkn nih... aku kene take advantage... aku da byk buang mase,buang duet ibu n abah,blaja maen2... bile gagal tau plak nk nangis? aku akan cube utk majukan lg... aku makin lame makin tua... bayangkan ibu n abah da xde sape nk tolong aku lg? nk sedey2 nk emo2 skrg ni pon xde gunenye jugak... pk punca,wat kesimpulan n take advantage... harap aku xnk gagal lg mcm dulu... jgn pk pasal cinta lg... org laen dpt awek lawa ke cntk ke lame2 dieorg akan kene jugak mcm aku... mereka nk lelaki yg leyh jaga n terjamin mase depan... ckpla pompuan mane pon sape xndak duet? skrg ni pon zaman duet... c'mon snake... wake up!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan